.

.

.

העצמה וטיפול בחרדה חברתית אצל ילדים ונוער

חופש ממתחים ולחצים
שחרור מחרדות ופחדים
חיזוק הביטחון העצמי
שיפור תפקודי למידה
שכלול התקשורת והיחסים
שינוי הרגלי אכילה
שינוי הרגלי אכילה
שקופית קודמת
שקופית הבאה

טיפול רגשי משולב וממוקד לחיזוק הביטחון העצמי ושחרור חרדה ממצבים חברתיים

המפגשים מתקיימים אונליין ובקליניקה

הטיפול מתאים לכל הגילאים

דרור (שם בדוי) ילד בן 15 – נבון ושקט. שמח ותקשורתי בבית עם האחים, אך מזה 4 שנים שהוא נמנע מלדבר בכיתה…מרגיש פחד וחרדה משתקת פוחד שיצחקו עליו.

גלית (שם בדוי) ילדה בת 9 – מתמודדת עם גמגום קל. ילדה עם עולם פנימי עשיר במיוחד, חכמה ובוגרת לגילה. במפגשים עם מבוגרים היא מרבה לדבר ולשתף אבל בכיתה היא מתמודדת עם דחיה חברתית. בבית הספר היא מכונסת, שקטה, לחוצה ולא מצליחה ליצור קשרים.

שרון (שם בדוי) ילדה בת 11 – מתמודדת עם משקל עודף. חשופה להערות והצקות בכיתה. חוזרת עצובה הביתה. לא מצליחה להירדם בלילה בגלל חרדה, מתח ומחשבות שאולי יצחקו עליה גם מחר. היא נמנעת מפעילות חברתית, ימי הולדת וחוגים, סובלת ממצב רוח ירוד ומהתפרצויות זעם.

את הילדים האלו ועוד רבים אחרים אני פוגשת מידי יום- הם מתמודדים עם קשיים חברתיים, דימוי עצמי נמוך וחרדה חברתית והם זקוקים באופן עמוק ואמיתי לאוזן קשבת, תמיכה, הבנה וכלים יעילים להתמודדות עם הקשיים הרגשיים שלהם – חשוב להבין את המעגל המסתכל: ילדים עם חרדה חברתית נוטים להימנע ממצבים חברתיים (הנתפסים כבעלי פוטנציאל לפגיעה, ביקורת או דחייה) אבל ככל שהם נמנעים ממה שמעורר בהם חרדה – החרדה רק מתגברת ומתקבעת.

מי אני? 

שמחה להכיר, שמי זיו שערי – מטפלת רגשית בגישה הוליסטית, בעלת למעלה מ-29 שנות ניסיון טיפולי בעבודה עם ילדים, נוער ובוגרים עם קשיים רגשיים והתנהגותיים. אני משלבת בעבודתי שלל כלים טיפוליים כגון: NLP, EMDR, EFT, TAT , מיינדפולנס, קינסיולוגיה ודמיון מודרך. אני מתמחה בהתמודדויות עם חרדות כתוצאה ממצבים חברתיים מאתגרים כמו חרם ודחייה, וחשש מיצירת קשרים חברתיים וחרדה חברתית.

יש לי אהבה גדולה ופינה חמה בלב לילדים רגישים ועדינים ואשמח לעזור גם לילדיכם!

 

מהי חרדה חברתית?

כולנו רוצים להרגיש אהובים, שייכים ובעלי ערך ולכן אכפת לנו מה חושבים עלינו ואיך הם רואים אותנו, רובינו מושפעים רגשית מתגובות של הסובבים. רבים מאתנו חווים במצבים חדשים רמה כזו או אחרת של מתח ולחץ. אנשים המתמודדים עם חרדה חברתית חשים פחד מוקצן מביקורת, שיפוט, דחייה או השפלה בסיטואציות חברתיות. החרדה מתבטאת פעמים רבות בהימנעות ממפגשים חברתיים, ביישנות קיצונית, פחד במה או תחושת פחד קיצוני המלווה בתסמינים גופניים (רעד, בחילה, כאבי בטן) לפני ובמהלך מצבים הדורשים מעורבות חברתית. החרדה יכולה להופיע בזמן שיחה, מפגש עם אנשים חדשים, במסיבות או כל מצב אחר הקשור לתחושה של להיות במבחן.

טיפול בחרדה חברתית:

כדי שנוכל להיות בקשר יותר טוב עם הסובבים, אנחנו צריכים להרגיש בטוחים. התהליך הטיפולי מתמקד בריפו רגשי ויצירת חווית ביטחון בסיסית המאפשרת פתיחות ונינוחות ביחסים הבין אישיים. במהלך הטיפול בחרדה חברתית אני מתייחסת לחמישה מישורים:

  1. פיתוח מודעות וגמישות הקוגניטיבית – נחקור ביחד את הדפוסים והמחשבות שמעוררות את החרדה ונפתח את היכולת להתחבר למחשבות המעודדות ביטחון ואמון בעצמי וביכולות שלי.
  2. ריפוי רגשי – נלמד כלים להתמודדות עם רגשות של פחד, בושה, אשמה וחוסר ביטחון. נעמיק לריפוי טראומות ומשקעים מן העבר שקשורים לחרדה – מצבי דחיה חברתית, חוסר אונים ובושה.
  3. שינוי ההתנהגותי – נעניק כלים שיסייעו לילד/ה להימנע ממה שמפחיד וניצור חשיפה הדרגתית למצבי לחץ בליווי כלים חדשים התומכים בהתמודדות רגשית עם הקושי. בזמן החשיפה אפשר להשתמש בשיטות שונות של הרפיה ודמיון מודרך כדי להקל על החרדה של הילד/ה ובפיתוח מיומנויות חברתיות כדרך להגדיל את הביטחון האישי במפגשים חברתיים.
  4. העצמה וחיזוק הביטחון והערך העצמי – שינוי הדרך שאנו רואים את עצמנו מהווה נקודת מפנה במפגש שלנו עם העולם. חוויה פנימית של – אני טוב ואהוב בדיוק כפי שאני, אני ראוי, אני מסוגל, אני רואה את החוזקות שלי וסומך על עצמי – מאפשרת לנו לחזור אל המרכז הפנימי, להיות פחות תלויים בתגובות של הסובבים אותנו ומתוך כך להפחית את החרדה.
  5. איזון מערכת העצבים – ניישם טכניקות הרפיה מתקדמות לפי הגישה הפולי-וגאלית המאפשרת וויסות מערכת העצבים ליצירת תחושת ביטחון, פתיחות וגישה נינוחה במערכות יחסים.

התהליך הטיפולי כולל:

  • שיחה מקדימה עם ההורים
  • פגישות אישיות – טיפול רגשי משולב אימון אישי- אונליין או בקליניקה
  • ערכת מסרים תת-הכרתיים להעצמה וחיזוק הביטחון העצמי דרך תת המודע (לא חובה )

מוזמנים להתקשר אלי.

שיחת טלפון לייעוץ ראשוני ללא תשלום.

הטיפול מתאים לילדים, נוער  ובוגרים. הפגישות מתקיימות אונליין או בקליניקה.

דברו אתי!

מעט ממה שכתבו לי מטופלים והוריהם:

ניסינו טיפולים שונים כדי לעזור לשרון להשתחרר מהחרדה החברתית שלו. הוא ביישן באופן קיצוני - לא מדבר עם חברים בכיתה, ואפילו מתבייש להשיר מבט בקבוצות גדולות. הגענו אליך בפוקס -דרך האתר שלך. לשמחתי הפעם זה הצליח! בהדרגה שרון נרגע, נפתח התחיל לתקשר עם חברים ואף הסכים לצאת לטיול עם הכיתה! תודה לך זיו יקרה על הסבלנות, המקצועיות והכלים המיוחדים שאת מיישמת
משפחת שרייבר
מאשדוד
הבן שלנו מאובחן על הספקטרום בתפקוד גבוה. בתקופת הסגרים התחלתם להיפגש בזום. שמנו לב שהוא מחכה לפגישות איתך ומאוד שמח לקראתם. כמו כן, ראינו שינוי משמעותי בהתנהלות החברתית שלו. הוא פחות חרד ממצבים חברתיים, יוזם מפגשים ותקשורת עם החברים בלימודים. זיו אנחנו לא יודעים איך הצלחת לעשות את זה! אנחנו מרוצים מאוד וממליצים עליך בשמחה
משפחת רוזנפלד
מהרצליה
 זיו, לפני שפגשתי אותך תמיד הרגשתי לא בנוח במצבים חברתיים. סוג של חוסר שקט וחרדה מלווה במחשבות של ביקורת עצמית. לא האמתי שזה יכול להשתנות. היום אני יכולה לומר – חבל שלא פגשתי אותך לפני שנים, עוד לפני גיל ההתבגרות שלי! היום אני בטוחה, ונינוחה במצבים חברתיים. אני יודעת שאני בסדר - בדיוק כמו שאני. יש לי חברות טובות ואני נהנית לצאת לבלות איתם. אני כל כך מודה לך על הדרך שעשינו ביחד
דורין כ.
מחיפה

אתם מוזמנים להתקשר אלי לשיחת ייעוץ ללא תשלום

ניתן גם להשאיר פרטים ואחזור אליכם בהקדם

052-321-4792